تغذیه پرنده گان

پرنده یک رژیم متنوع حاوی بذر گیاهان و یا مخلوطی از دانه ساده قناری و ارزن، همراه با تخم آفتابگردان ، شاهدانه ،دانه ذرت و گل رنگ به همراهی میوه و سبزیجات را ترجیح می دهد. پرنده همچنین از بیسکویت ،نان ،ماکارونی و خلاصه هر چیزی که آدمی مس خورد استقبال می کند.اما باید توجه داشت که از دادن غذاهای پرچربی،و یا بیش از حد شیرین و یا نمک دار خودداری شود.

پرنده از دانه هایی که در پرنده فروشی هاست زیاد خوشش نمی آید می توان در کنار دانه ها از سبزیجات و میوه نظیر: هویچ ،خیار و موز نیز در تغذیه دستی پرنده استفاده کرد.

تخم آب پز نیز می تواند برای پرنده مناسب باشد.

در تغذیه پرنده باید دقت کرد که تغییر نوع غذا به صورت ناگهانی باعث می شود که پرنده تمایل چندانی به خوردن غذای جدید از خود نشان ندهد ، لذا چنانچه میخواهید نوع غذای پرنده خود را تغییر دهید بهتر است که این کار را به صورت تدریجی انجام دهید و غذای جدید را به میزان کم به تدریج وارد جیره غذایی پرنده کنید تا پرنده بتواند به صورت تدریجی بدان عادت کند.

بهتر است که در جیره غذایی پرنده مخلوطی از دانه ها و حبوبات وجود داشته باشد که طبعا” در چنین حالتی پرنده ابتدا به طرف دانه های خوش خوراک رفته و بقیه دانه ها را رها خواهد کرد.لذا بهتر است که در چنین حالتی ظرف را از جلوی پرنده برندارید تا پرنده مجبور شود سایر دانه ها را برای سلامتی او مفید و ضروری هستند، تناول نموده و به تدریج به آن ها عادت کند.

بدون برچسب

مطالب مرتبط

تخم نطفه دار قرقاول سیلور 25000 تومان | تخم نطفه دار
تخم نطفه دار قرقاول لیدی 42/000 تومان

دیدگاهی بنویسید

طراحی سایت ، طراح وب طراحی سایت ، طراح وب