%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4

روش های مختلف آموزش

روش های زیادی برای آموزش تقلید صدا پرنده وجود دارد که هر روش طرفداران خاص خود را دارد و شما باید بر اثر تجربه ، روشی را انتخاب کنید که برای شما و پرنده تان مناسب باشد و این روش در حقیقت ممکن است روشی ابداعی باشد که با استفاده همزمان از چند روش در یک زمان واحد صورت گیرد . به هر حال روش های به کار رفته برای اموزش پرنده به شرح زیر است :

روش معمولی: همان روشی که ما قبلا شرح دادیم و شامل بیرون آوردن پرنده از قفس و بردن آن به اطاقی آرام جهت اموزش و تکرار کلمه مورد نظر برای پرنده است .

روش ربط دادن : در این روش باید کلمه مورد نظر را با کار معینی ربط داد ، مانند ایجاد ربط بین کلمه و هنگام غذا دادن ،که در چنین حالتی پرنده در مغز خود بین آن کلمه و بین غذا خوردن ارتباط برقرار می کند و هر وقت که نیاز به غذا خوردن باشد آن کلمه را تکرار میکند .

روش استفاده از ظبط صوت :این روش از بهترین روش ها بوده و به سرعت نتیجه میدهد . در این روش باید کلمه مورد نظر را بر روی نوار ظبط کرده و نوار مذکور را شب ها در تاریکی برای پرنده گذاشت و اجازه داد که پرنده آن را بشنود و در این روش باعث می شود که پرنده چیزی نبیند و حواس آن پرت نشود و بدین گونه است که می تواند به خوبی حواس خود را جمع کرده و به آن صدا گوش کند و به تدریج آن را فرا گرفته و تکرار کند .

روش استفاده از آینه :در این روس باید آینه ای بزرگ را دربرابر پرنده قرار دهید و سپس پشت آینه به گونه ای مخفی شوید که پرنده شما را نبیند ،و در چنین حالتی کلمه دلخواه را چندین بار تکرار کنید ، و بر اثر مرور ایام به تدریج خواهید دید که پرنده همان کلمه را تکرار میکند و به این گمان که می خواهد  پرنده ای که در آینه هست صدا کند .

بدون برچسب

مطالب مرتبط

تخم نطفه دار طاووس هندی 80,000 تومان

دیدگاهی بنویسید

طراحی سایت ، طراح وب طراحی سایت ، طراح وب