تخم نطفه دار طاووس هندی 80,000 تومان

پرورش پرندگان زینتی

پرورش پرندگان زینتی یا گونه های خاص و کمیاب از ماکیان یکی از پرسودترین شاخه های پروش طیور است. پرندگان زینتی و گونه های خاص و کمیاب ماکیان علاقمندان زیادی در سراسر جهان دارد که بخشی از نیاز به سرگرمی و نشاط در محیط زندگی شان را از طریق نگهداری از این پرندگان دنبال می کنند. همین مساله موجب شده است که پرورش پرندگان زینتی و ماکیان کمیاب به عنوان یک رشته تحصیلی در بسیاری از دانشگاه های جهان مورد توجه قرار بگیرد.

عرصه بکر پرورش طاووس

طاووس‌ها، نژادها و رنگ و لعاب‌های مختلفی دارند، سروکار داشتن با این پرندگان زیبا، نیازمند برخورداری از اطلاعات کافی است. در قدم اول باید بدانیم که یک مزرعه با چه امکاناتی می‌تواند لانه طاووس‌ها باشد. البته یک مزرعه پرورش طاووس، امکانات عجیب‌وغریبی نمی‌خواهد. اگر در زمین آب کافی و سالم برای این حیوانات فراهم باشد، لانه طاووس‌ها را می‌توان همان‌جا بنا کرد به شرطی که دورتادور آن را کاملاً محصور شود تا پرندگان از این محیط بیرون نروند. بعدازآن، زمین را باید به قسمت‌های مختلف با اندازه‌های سه متر در سه متر تقسیم‌بندی و برای هر جفت طاووس، یک لانه سقف دار تهیه شود.

طاووس‌ها نیاز به راه رفتن و جنب‌وجوش دارند و نمی‌شود آن‌ها را در یک محیط کوچک زندانی کرد. بنابراین برای تعیین اندازه زمین موردنیاز باید در قدم اول تعداد پرندگان مشخص شود. متراژ زمین بیش از هر چیز به تعداد پرندگان بستگی دارد و هر چه این تعداد بیشتر باشد به همان نسبت هم زمین بیشتری موردنیاز است. برای ۳۵ جفت طاووس تقریباً ۵۰۰مترمربع زمین موردنیاز است.

در همه جای ایران می‌توان طاووس پرورش داد

برای طاووس‌ها فرقی نمی‌کند که کجا زندگی کنند، در هر نقطه از کشورمان می‌شود این حیوانات را پرورش داد به شرطی که محیط دل‌باز و باب میلشان فراهم شود. بعدازآن که مزرعه پرورش پرنده با اندازه و امکانات لازم تهیه شد، نوبت به خرید پرنده‌ها می‌رسد. برای خرید پرنده مولد باید در نظر داشته باشیم که طاووس، پرنده‌ای ایرانی نیست، برای همین بهتر است یک جفت از کشورهایی که درزمینهٔ پرورش این پرنده سابقه‌دارند وارد شود. پس‌ازآن پرنده‌ها، زادوولد می‌کند و طاووس‌ها زیاد می‌شوند. دقیقاً از همین زمان کسب‌وکار جان می‌گیرد و گسترش پیدا می‌کند.

بدون برچسب

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

طراحی سایت ، طراح وب طراحی سایت ، طراح وب